Cap de Setmana a la Mola

Aquest passat cap de setmana vam quedar en companys de EspeleoCorb (Corbera, BCN) per fer una mica d’espeleo al Port.

Divendres 14

Cap a les 20h arriba Carlos en tren a Tortosa, el passo a buscar al tren i pujem al Port, després de fer un magnífic sopar al Rtt. Pous de la Neu. En acabar pujem a la Mola i entrem a l’avenc del Salany, fem una volteta per dins i fem unes quantes fotos de les espectaculars formacions. Al arribar al cotxe, ens adonem que m’havia deixat el pot estanc dins, així que fem una segona entrada per recuperar-lo. Prop de les 4h arribem al Refugi de Cova Cambra i ens anem a dormir.

Dissabte 15

Moltes felicitats Josep!!!! Per molts anys!!!

A les 9:00h havíem quedat en Sarai, David i Jessi que pujaven des de Roquetes i Vinaroz, amb Miriam i Carlos que venien de BCN, fem un bon esmorzar i arranquem cap a la Crisis, on també s’hi apunta Josep de Pous.

Instal·la Carlos Maraver (ja podem dir que de Corberosa) el primer tram amb una corda de 100m fins la repisa, on fem el canvi de corda i acabo d’instal·lar jo amb una corda de 60m fins a la base del pou. Visitem tota la cavitat, Sala del Llac, Riu, Galeries Santander, etc. Només ens ha faltat la circular superior.

Sortim cap a fora gaudint de la pujada d’un dels pous amb més desnivell de Catalunya, a la capçalera ens trobem a Maso. Desinstal·la Sarai i anem cap al refugi a Sopar i fer  nit de caxondeo a lo «Mola style», aquesta nit s’ha incorporat a la festa l’Edu Suarez.

Diumenge 16

Miriam i Carlos marxen cap a BCN, els baixo a Pous i torno a la Mola.

Donat que estem prou cansats i disposem de poc temps decidim fer unes pràctiques d’autorescat a Cova Cambra, passem un matí entretingut recordant tècniques i practicant-ne de noves amb la sabiduria de l’Edu.

Sarai rescatant a EDU fent servir el mètode EGAN

Acabem amb un bon dinar al refu i un cafè a Pous i tots cap a casa.

Dilluns 17

Quedem Maria i jo a la rotonda de l’Aldea per trobar-nos a Alcalà de Xivert en Mansano, fem un cafè i ens dirigim cap a Alcúdia de Veo on esta La cueva del Toro.

La Cueva del Toro és una cavitat aqüàtica situada al Barranc de Chelva, molt a prop de la població de Alcúdia de Veo, té un recorregut de 340 metres, més 115 metres de recorregut després del tercer sifó.Equipats en casc en llum i neoprè, accedim a la cavitat per una boca de bones dimensions que ràpidament va perdent altura.Vam recórrer la cavitat fins l’últim sifó on es fa necessari l’ús d’ampolles de submarinisme per superar-lo.

Sortim de la cavitat i ens dirigim a Montanejos per fer el barranc de la Maimona, una excursió aqüàtica amb multitut de salts de diferents altures: 2, 3, 6 i fins a 11m.

Acabem cap a les 18h i tornem cap a Tortosa.

Un cap de setmana entretingut en molt bons companys!