Avenc de la Crisis

Dimarts 16 d’abril de 2019

Ens trobem Xavier Gràcia i jo a les oficines del Parc Natural a Roquetes, amb l’intenció de visitar l’Avenc de la Crisis.

Topografia Avenc de la Crisis per l’Espeleo Club Tortosa

L’Avenc de la Crisis o MC-100, és un clàssic del Ports, amb 148m de desnivell i la vertical més gran de Catalunya, per això, es una de les cavitats més visitades de la zona.

Ja feia temps, comentavem la necessitat d’actualitzar l’equipament, ja que els passamans de les zones de l’embut i del pas del negre estaven en mal estat.

A les 10:45h accedim a la cavitat per la seva estreta boca, que dificulta l’accés quan portes molt de material, i nosaltres portavem 3 petates prou grans.

De seguida ens trobem la capçalera del pou de 117m, començo a instal·lar, portem una corda de 100m, una de 50m i 20 mosquetons, tambè una corda de 40m per si és necessari canviar la dels passamans.

Xavier a la part final del pou 117m

En 1:30h aprox. arribem a la base del pou, aquí preparem el material i deixem part de l’equip de progressió, només necessitarem cadireta i vagues per als passamans.

Progressem per la galeria horitzontal fins arribar al Pas del Negre on es troba el primer passamà. Calculem el material que necessitarem i continuem fins a l’altre passamà de l’embut. En aquest passamà hi ha tornillos autorroscants i es mouen pràcticament totes les xapes.

Sala del Llac

Baixem fins la Sala del Llac on fem un mos i preparem el material per equipar. Abans de ficar-mos a la faena anem a fer una volta pel riuet.

Xavier al Riuet

Substituïm 7 dels tornillos autorroscants per parabolts M10 de PLX i xapes d’INOX, aprofitem el maillons existents i la corda que encara està en bon estat.

Passamà a l’Embut

Ja direcció a la sortida tornem al Pas del Negre, aquí canviem 3 tornillos autorroscants per 3 parabolts M10 PLX amb xapes INOX, com no tenim maillons deixem els nusos com estaven, directes a xapa, i en una pròxima entrada posarem els maillons.

Passamà del Pas de Negre

El natural de la capçalera E del passamà el canviem per 2 tornillos autorroscants i xapes en anella (ja no teníem més parabolts).

A la capçalera O, la més propera del sifó, es manté un autorroscant de l’equipament original.

Creiem que els passamans han quedat més còmodes i més segurs.

Amb la feina feta sortim de la cavitat a les 17:10h.

Ànims!!!!

 

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *